vrijdag 21 oktober 2016

Wederom zeer lezenswaardig nummer van Mijn Stad Mijn Dorp


Ik heb me weer een half uur prima vermaakt met het nieuwste nummer van Mijn Stad Mijn Dorp. Een gevarieerd nummer dat deels is gewijd aan het thema 'grenzen', dat ook het thema is van De maand van de geschiedenis.
De bijdragen deze keer:
- een reportage - deels uit eerste hand - van Marcel Mentink over de Boerenopstand van Tubbergen 45 jaar geleden.
- Dinand Webbink beschrijft hoe een telg uit de Deventer Kluwer familie, en later zijn zoon, zijn eigen zin doordreef en uiteindelijk de uitgeverij Ankh-Hermes oprichtte.
- Martin van der Linde over de laatste vaarboer van Dwarsgracht.
- Wim de Weerd over de heilige boom en de oude Kozakkenlinde bij Deventer.
- Doreen Flierman over het schilderij De haven van Almelo door Cees van der Aa.
- Johan van der Veen over de Deventer kunstenaar Robert van Voerst (1597-1636) in Londen.
- Girbe Buist over de geschiedenis van ons tafelbestek.
- een uitgebreid artikel van Jos Mooijweer over Overijsselse veldnamen.
- en verder de boekenrubriek, het Beeld en Geluid archief etc.

Geen opmerkingen: