zondag 6 juli 2014

Historypin - vier jaar later


Vier jaar geleden ontdekte ik Historypin, een website waarmee je historische foto’s in Google maps kunt ‘pinnen’ op de huidige plek, zodat je op de kaart een wandeling door de tijd kunt maken. Er was ook een koppeling met Streetview. Een mooi project vond ik zelf, maar er viel nog weinig aan activiteit waar te nemen. Ik heb toen zelf 1 foto geplaatst in Borne. Door niemand zijn daarna foto’s toegevoegd.

Hengelo en Rijssen/Enter
Anders ligt het bij plaatsen als Hengelo of de omgeving Rijssen-Enter. Zo heeft Pieter Schipper al bijna duizend foto’s op de kaart gepind, verdeeld over 15 ‘tours’ oftewel virtuele wandelingen door Hengelo. Ook in de omgeving van Rijssen en Enter zijn door enkele personen een groot aantal foto’s geplaatst.
Er zijn veel liefhebbers en verzamelaars van historische foto’s en ansichtkaarten. Historypin is een mooie website waarop je je verzameling kwijt kunt. Zo heeft een ander er ook nog iets aan.
Overigens: het lukte me niet streetview in te schakelen op de website. Kan aan mij liggen. Wie weet hoe het zit?

1 opmerking:

Herman zei

Streetview inschakelen lukt alleen als deze zijn gescand door Google. Zijn de straten "wit" dan lukt het. Zijn ze "grijs" dan is Google er niet geweest, zie de binnenstad van Hengelo. Dit is hoofdzakelijk een wandelgebied