donderdag 23 januari 2014

Nieuwe nummer Mijn Stad Mijn Dorp is uit, thema: Winter


Het eerste nummer van Mijn Stad Mijn Dorp in 2014 staat online. Het door het Historisch Centrum Overijssel uitgegeven online geschiedenis magazine, waaraan ik als redacteur ook een steentje bijdraag, staat deze keer in het teken van de Winter (van vroeger).

Winter-gerelateerde onderwerpen zijn onder meer:
- Skiwedstrijden op de Lemelerberg in de jaren vijftig en zestig
- Herinneringen aan de strenge winters van 1947, 1963, 1979 en 1996
- De lange onderbroeken van Jansen & Tilanus
- Rodekoolrolletjes, een typisch wintergerecht
- Hendrick Avercamp, schilder van de Kleine IJstijd
- Films en filmpjes met winterse taferelen uit de beeldbank van het HCO

Naast de vaste rubrieken (boeken, cultuurhistorie, de plek van, beeld en geluid) bevat Mijn Stad Mijn Dorp nog een groot aantal andere interessante artikelen, onder meer:
- Verslag van de trip van P.E.C. naar Engeland in 1947
- Miniatuurboerderijtjes getuigen van verdwenen bevolkingsgroep
- De Horte: ‘horten en stoten’, ‘doorlaten en tegenhouden’.

Bekijk hier het nieuwe nummer en neem hier een gratis abonnement op Mijn Stad Mijn Dorp.

Geen opmerkingen: