maandag 2 augustus 2010

Wie kent dit album?



De grootste boekenmarkt van Europa, die gisteren wederom in Deventer plaatsvond, is een must voor verzamelaars. Waar vind je zoveel boeken bij elkaar? Wanneer je er de tijd voor neemt moet er altijd wel weer iets bijzonders op je verzamelgebied te vinden zijn. Dat ondervond een lezer van dit blog, die het hierboven afgebeelde album, met losse foto’s van Almelo van (vermoedelijk) rond of voor 1900, wist te bemachtigen. Het gaat om een 12-tal foto’s van de Twentsche Bank met directeurswoning, Wierdensche straat, Havenkom, Villa’s Vriezenveensche weg etc.
Het album, uitgegeven door Johs. Wilmes, drukker en uitgever te Almelo, moet aardig zeldzaam zijn want komt niet voor in allerlei bibliotheekcatalogi.

Wie kent dit album en heeft er informatie over?

Graag reacties op dit blog of mailen naar tonny.peters@obd.nl - dan zorg ik dat de informatie doorgestuurd wordt.

2 opmerkingen:

Wannabook zei

Ik heb geen nadere gegevens over je vondst op de Deventer boekenmarkt, maar ik wil het wel dolgraag een keer zien: ik woon namelijk middenin die omgeving die jij noemt.

Transisalania en Varia zei

@Wannabook: helaas bezit ik het album niet zelf - ik heb de oproep geplaatst voor een lezer van dit blog die het zeldzame fotoalbum op de Deventer boekenmarkt vond. Wellicht wil hij een keer langskomen bij de OBD:-)